Wie zijn wij

Samen staan we er voor u...

Wie zijn wij

Pure Water is een klein en snel groeiend bedrijf. Ons team bestaat uit een mix van enthousiaste persoonlijkheden:

  • De eigenaren Jan Bruntink en Marjan Meems-Peters.
  • Technisch Project Manager meewerkend: Wilco Kampers.
  • Commercieel Buitendienst medewerker: Bas van Andel.
  • Buitendienst medewerkers Ed Seegers, Berrie van Nieuwburg, Daniël Eijkens en Oliver van den Heuvel.
  • Commercieel medewerksters binnendienst Fatima Bousraou en Laura Bruntink.
  • Marketeer Roy Kleersnijder.
  • Magazijnmedewerker en Buitendienst medewerker in opleiding Kelvin Smans.
  • Stagiair magazijnmedewerker Alex Thomas.
  • Diverse stagiairs wisselend vanuit de opleidingen: Junior Accountmanagement, Juridisch Medewerker, Marketing Medewerker, Office Manager en de Technisch georiënteerde beroepen. 

Missie

Onze missie is om onder alle omstandigheden en op alle locaties een optimaal waterklimaat te realiseren, waarbij gedacht en gehandeld wordt vanuit mogelijkheden en oplossingen op basis van de behoefte van de klant en ontwikkelingen in de markt. Wij denken altijd en overal in duurzame en lange termijntoepassingen waarbij, kwaliteit, vertrouwen, samenwerken en ontwikkelen leading zijn.  

Binnen de scheepvaart zijn wij de TOTAAL ONTZORGER aan boord.

Pure Water specialist in diverse vormen van waterbehandeling

Denkt u na over water met al zijn toepassingen? Zo ja, dan bent u bij ons aan het juiste adres. Pure Water denkt niet alleen aan water, maar kan bij u ook een 'optimaal waterklimaat' realiseren.

Waterontharding, waterzuivering op basis van omgekeerde osmose of UV filtratie en waterverrijking. Binnen de scheepvaart biedt Pure Water een Watermaker aan, waardoor een schip zelfvoorzienend wordt en wij zijn ook in staat om een 'Legionella veilige' situatie te creëren en te behouden. In de horeca bieden wij een systeem aan die gezuiverd tap water (plat en bruisend) kan produceren. Voor aardehuizen bieden wij inmiddels ook de mogelijkheid om circulair het water toe te passen. Het is dus mogelijk om elke voorkomende locatie te voorzien van een pasklare oplossing met betrekking tot optimale waterbehandeling, zowel voor bij u thuis als binnen een zakelijk gegeven. Wat is het belang van water voor u?

  • Pure Water haalt het maximale uit water...


    Per persoon gebruiken wij gemiddeld 124 liter water per dag verdeeld in ± 10 liter 'gebruikswater' en ± 114 liter 'verbruikswater'. De maatschappelijke kosten voor het verkrijgen en zuiveren van water worden steeds hoger dus het wordt steeds belangrijker dat wij overal en altijd bewust met water omgaan.

    Water is ook voor u altijd en in allerlei vormen belangrijk. Dat is de reden dat Pure Water zich bezig houdt met uw 'optimale waterklimaat' en op elke locatie zoekt naar een 'wateroplossing' die aansluit op uw persoonlijke of zakelijke behoeften in de meest brede zin van het woord. Onze uitgangspunten hierbij zijn: “De beste kwaliteit tegen de beste prijs met de beste service en met daarbij altijd het streven naar beter….”

    In deze tijd is er steeds meer belangstelling voor de kwaliteit van één van onze voornaamste levensbehoeften; Water. De discussie omtrent gebruiks- en verbruikswater en de verdergaande verontreiniging van water in zijn algemeenheid is, maatschappelijk gezien, een actueel gegeven. Zie reactie RIVM op waterkwaliteit (Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu).  Ook de noodzaak voor het consumeren van voldoende zuiver water per dag, waardoor u als persoon optimaal kunt functioneren, dringt steeds verder door in het bewuste denken van allerlei gebruikers. Water is binnen de voedselpiramide de eerste levensbehoefte.

    Alle activiteiten van Pure Water worden ook ingegeven door bewuste keuzes waarbij duurzaamheid, zowel in producten, toepassingen en ondernemen, een grote rol speelt.

    Particuliere markt

    Pure Water heeft  de doelstelling om producten aan te bieden, die tot nut zijn voor ieders persoonlijke welzijn en/of gemak. Tevens staan wij garant voor een kwalitatief hoogwaardige producten, waarbij alle facetten die hierop van toepassing zijn, zoals; assemblage, installatie, service en garantie, tegen de hoogste kwaliteitsnormen worden ingevuld, zodat u jarenlang probleemloos kunt genieten van Pure Water bij u Thuis of Recreatief.

    Zakelijke markt

    Pure Water heeft de doelstelling dat elke investering in onze waterbehandelingssystemen een rechtstreeks bedrijfsmatig voordeel heeft of u nu een praktijksportschoolschiphorecabedrijf, een kantoor- of werkvloer situatie heeft.
    Uiteraard zijn hier onze eerder genoemde kwaliteitscriteria van toepassing.Consumptief betekent dit; het is gezond voor uw werknemers, dus minder ziekteverzuim, het verbetert de concentratie en de werkprestatie, het is lekker en goedkoop.Functioneel bestaat de mogelijkheid dat het gebruik van behandeld water in uw productieproces kwaliteit verhogend kan werken en in sommige gevallen zelfs een verhoging van kwantitatieve normen en resultaten zal inhouden.

    Wilt u... of u nu consument bent of zich beweegt in de zakelijke markt, nadenken over het nut en de voordelen van waterbehandeling voor u of uw onderneming; neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden. 


  • Garantie, richtlijnen gebruik en onderhoud

    Wij staan voor optimale service, onderhoud en garantie!

    In dit item treft u de volgende onderwerpen aan:

    • Service en onderhoud Waterzuiveringssystemen
    • Garantiebepalingen Waterzuiveringssystemen
    • Service en onderhoud Waterontharders 
    • Garantiebepalingen Waterontharders
    • Onderhoud en garantie Kranen
    • Onderhoud en garantie overige systemen
    • Het maken van een afspraak 

    Service en onderhoud Waterzuiveringssystemen

    Om uw waterzuiveringssysteem in de juiste conditie te houden is periodiek onderhoud noodzakelijk. Door de kwaliteit van het Nederlandse kraanwater is de termijn van onderhoud in Nederland vooralsnog gesteld op een periode van één jaar. Op basis van specifieke situaties kan het noodzaak zijn om onderhoud frequenter uit te laten voeren. Door het laten verrichten van de jaarlijkse onderhoudsbeurt door de medewerkers van Pure Water bent u niet alleen verzekerd van een perfect werkend zuiveringssysteem, maar maakt u ook aanspraak op de garantie voor een periode van 10 jaar*. Onderhoud houdt onder andere in; controle van de zuiverheid van het water, de werking van het systeem, het verbruik van het systeem, het vervangen van de nodige filters en reinigen en controleren van de voorraadtank. Daarnaast controleren de medewerkers de volgende punten: ♦ Systeem totaal ♦ TDS leidingwater ♦ Afsluitklep ♦ O-ringen ♦ Membraan*** ♦ TDS osmose water ♦ Reduceerklep ♦ Afsluitkraan leiding ♦ Pre-filter ♦ Rendement in % ♦ Terugslagklep  ♦ Afvoerklem ♦ Carbon prefilter ♦ Hardheid D° ♦ Pompen ♦ Tapkraan ♦ Carbon nafilter  ♦ Leidingdruk ♦ Waterleidingkraan ♦ Voorraadtank**.

    * Voor meer informatie omtrent de garantiebepalingen, kijk onder het kopje 'Garantiebepalingen Waterzuiveringssystemen'. ** De voorraadtank is door Pure Water in- en uitwendig gereinigd en gecontroleerd op druk, ventiel, etc. Daarnaast dient de voorraadtank, door u als klant, minimaal 1x per week geheel geleegd te worden in verband met de noodzaak om het membraan te spoelen, zodat dit kan zorgdragen voor optimale filtratie (uiteraard kunt u dit water gewoon gebruiken). *** Vervanging van het membraan geschiedt uitsluitend bij een zuivering lager dan 80%.

    Garantiebepalingen Waterzuiveringssystemen

    Om de kwaliteit en capaciteit van uw Pure Water waterzuiveringssysteem en daardoor de zuiverheid van het water te waarborgen, is onderhoud aan het systeem noodzakelijk.  Dit onderhoud wordt jaarlijks verricht door Pure Water, te Tilburg. 

    Garantiebepalingen
    • Het waterzuiveringssysteem dient door Pure Water geïnstalleerd te zijn en normaal toegankelijk te zijn voor onderhoud. 
    • Jaarlijks onderhoud dient enkel verricht te worden door Pure Water te Tilburg.
    Wat valt onder de garantie
    • Garantie is van toepassing op het hele waterzuiveringssysteem inclusief voorraadtank, kunststof leidingwerk, aansluitingen op aanvoer- en afvoerleiding, eventueel aanwezige pompen en de tapkraanaansluiting onder het aanrechtblad.  
    Wat valt niet onder de garantie
    • Slijtage of beschadiging van de tapkraan boven het aanrechtblad.
    • Schade ontstaan door uitstromend water (valt onder uw eigen inboedelverzekering). 
    De garantie vervalt bij (1)
    • Het niet voldoen aan bovenstaande eisen. 
    • Nalaten van controle op lekkage na installatie en servicebeurt. 
    • Als het systeem langer dan 6 weken stilstaat i.v.m. verhuizing, verbouwing, etc. 
    • Installatiefouten door het zelf installeren of verplaatsen van het systeem, o.a.: - Aansluiten op warmwaterleiding of toevoer van heet water.    - Plaatsing in een ruimte waar bevriezing kan ontstaan.    - Ruwe behandeling van het apparaat of de onderdelen. 
    • Leidingbreuk (inclusief gevolgen ontstaan van waterleidingwerkzaamheden). 
    • Toevoer van leidingwater met een gehalte hoger dan 1200 ppm. 
    • Hardheid hoger dan 18° DH. 
    • Lage leidingdruk (lager dan 2,0 bar) (2) 
    • Indien het toevoerwater rechtstreeks afkomstig is van een eigen bron of put waarvan geen analyserapport is overlegd aan Pure Water. 

    (1) Bij een storing die niet binnen de garantievoorwaarden valt, worden voorrijkosten, arbeidsloon en kosten voor eventuele nieuwe onderdelen in rekening gebracht.  (2) Het systeem is afhankelijk van druk in de waterleiding. Bij een lage leidingdruk produceert en zuivert het systeem niet optimaal en dit heeft als gevolg een groter volume van afvalwater en/of het niet goed functioneren van de diverse kleppen. Bij het constateren hiervan, dient er contact opgenomen te worden met Pure Water.

    Service en onderhoud Waterontharder

    Voor het goed werken van de ontharder is het van belang dat er voldoende zout in de zoutopslagbak zit, dit kunt u zeer eenvoudig zelf bijhouden en bijvullen. Gebruik enkel specifieke zouttabletten geschikt voor waterontharders. Deze zijn verkrijgbaar bij Pure Water of bij een aantal distributiepunten van diverse winkelformules (zie document “aanbod onthardingszout”). Wanneer u op voorhand aangeeft zout nodig te hebben, dan nemen de medewerkers dat voor u mee. 

    Wanneer moet ik zout bijvullen?

    Hiervoor is geen regel, maar het advies is om te wachten met zout bijvullen tot u tussen de zoutblokjes het water kunt zien. Daarna het zout bijvullen tot ongeveer 2/3 van de zoutbak. Meer is niet noodzakelijk en u voorkomt daarmee dat er onder in de zoutbak een zoutklont ontstaat die ervoor zorgt dat het systeem niet meer naar behoren kan regenereren. Als reminder stuurt Pure Water elke maand aan het begin van de maand een mailtje om u daarop attent te maken. 

    Onderhoud door Pure Water:

    Bij een waterontharder voeren wij jaarlijks onderhoud uit. Het is intussen bewezen dat een preventieve aanpak van een aantal zaken ertoe zal leiden dat het systeem beter zijn werk blijft doen en minder problemen zal vertonen. Door de aanwezige stoffen in de aanvoerwaterleiding raken heel langzaam het opvangfilter en de interne filters verstopt en gaan zij stoffen doorgeven richting de harskolom, waardoor de werkzaamheid van het systeem minder wordt. Er treedt verzadiging van stoffen in de harskolom op en daardoor haalt het systeem steeds minder kalk en magnesium uit het leidingwater.  

    Een servicebeurt van uw waterontharder houdt het volgende in: 
    • Het totale systeem wordt visueel op gebreken of beschadigingen gecontroleerd en het systeemhuis wordt aan de buitenkant gereinigd.
    • De binnenkant bak / zoutvat wordt nagekeken. Aangekoekt zout verstoord de werking van het toestel en er wordt een advies gegeven wat te doen.
    • Alle aansluitingen worden gecontroleerd (waterleiding aanvoer en retour, pekelslang en afvoer) op vocht en/of lekkage en gerepareerd wanneer noodzakelijk of de pakkingen en knelkoppelingen worden vervangen wanneer van toepassing.
    • Het waterniveau in het reservoir wordt gecontroleerd (wanneer deze op ongeveer 10 cm hoogte in de bak staat, dan werkt de vlotter goed).
    • Het interne gedeelte van de vlotter wordt gereinigd. Vervuilde vlotters zijn oorzaak nummer 1 bij storing.
    • De instellingen worden gecontroleerd en geactualiseerd wanneer nodig, deze kunnen hoger / lager zijn door de levering van het waterleidingsbedrijf.
    • Het belangrijkste onderdeel van de waterontharder; de harskolom, wordt intern gereinigd en gespoeld. Dit is voor het behoud van de harskolom, zodat deze ook langer meegaat. 

    Garantiebepalingen Waterontharder

    Een waterontharder kan zo'n 20 jaar mee gaan. Pure Water geeft 2 jaar fabrieksgarantie op de waterontharder, deze vervalt bij installatiefouten door het zelf installeren of verplaatsen van het systeem, hieronder vallen:

    • Aansluiten op warm waterleiding of toevoer van heet water.
    • Plaatsing in een ruimte waar bevriezing kan ontstaan.
    • Ruwe behandeling van het apparaat of de onderdelen.
    • Leidingbreuk (incl. gevolgen ontstaan door werkzaamheden aan de waterleiding). 
    • Toevoer van leidingwater met een gehalte hoger dan 1200 ppm.
    • Hardheid hoger dan 18° DH. 
    • Indien het toevoerwater rechtstreeks afkomstig is van een eigen bron of put waarvan geen analyserapport is overlegd aan Pure Water. 
    • Indien het zout niet goed wordt bijgehouden voor regeneratie van de harskolom.

    Is er na die 2 jaar iets met het systeem aan de hand, dan proberen wij het altijd op te lossen of de kosten van reparatie, waar mogelijk, voor u te beperken. 

    Onderhoud en garantie Style kranen 

    Belangrijke onderhoudstips voor uw Pure Water Style kraan!

    Om zo lang mogelijk van uw kraan te genieten en deze dus mooi te houden hebben we een aantal onderhoud tips. De belangrijkste tip: Gebruik géén (agressief) schoonmaakmiddel. 

    Schoonmaakmiddel sijpelt via de hals het kraanhuis in. Het tast inwendig de pakkingen (rubbers) en keramische platen (binnenwerk kraan) aan. Waardoor de kraan stroever gaat draaien en het binnenwerk eerder kapot gaat wat kans op lekkage vergroot. Ook tast schoonmaakmiddel het chroom aan, waardoor er kale plekken ontstaan. 

    Richtlijnen voor gebruik en onderhoud
    • Neem na gebruik de kraan af met een zachte doek.
    • Wilt u de hals van de kraan draaien? Doe dit dan door via de zijkant deze naar de juiste positie te bewegen. Druk nooit op de bovenkant van de kraan, hierdoor komt er druk op de rubbers in de kraan en kan hij gaan lekken. 
    • Bij vlekjes op de kraan (waarschijnlijk zeepresten), deze schoonmaken met een zachte iets vochtige doek. Gebruik hiervoor het osmose water. 
    • Gebruik GEEN schoonmaakmiddel. Dus geen schuurmiddel, antikalk, schoonmaakazijn of andere agressieve schoonmaakmiddelen. Dit heeft namelijk invloed op de pakkingen (rubbers) in de kraan en daardoor kan het bij de uitloop in de hals gaan lekken of wordt het draaien (door het vuil) van de hals lastiger. • Heeft u naast een waterzuiveringssysteem ook een waterontharder dan is er ook geen kalkaanslag op of aan de uitloop van de kraan. Dan volstaat het afdoen na  gebruik met een zachte doek. 
    • Bij (kalk)aanslag aan de uitloop van de kraanhals is het goed om op regelmatige basis de perlator (straalbreker) eraf te schroeven en deze in een badje met schoonmaakazijn te laten weken en schoon te maken. Daarna kan de perlator weer op de kraan gedraaid worden.  
    Garantie op de kranen

    Op onze kranen wordt standaard 2 jaar fabrieksgarantie gegeven op technische gebreken van de kraan waar de gebruiker geen invloed op kan hebben.  Wij geven GÉÉN garantie op verkeerd gebruik van en onderhoud aan de kraan en het niet in acht nemen van bovenstaande richtlijnen. Klachten die door verkeerd onderhoud en toedoen van de eigenaar ontstaan worden niet vergoed. Wij zullen altijd met u nadenken over een mogelijke oplossing. Wanneer u vragen en/of opmerkingen hebt over bovenstaande of andere zaken, neemt u dan persoonlijk contact op met Pure Water. Wij kunnen u dan van dienst zijn en ervoor zorgen dat u onder alle omstandigheden kunt blijven genieten van lekker en vers water uit uw waterzuiveringssysteem. 

    Onderhoud en Garantie overige systemen  

    Voor de hiervoor genoemde systemen gelden de regels en afspraken, zoals vermeldt.  

    Alle overige waterbehandelingssystemen, denk hierbij aan: UV systemen, pompen, ontijzeringssystemen, watermakers, koelers en Francke systemen hebben ook onderhoud nodig.  Dit jaarlijkse onderhoud is ook de basis voor de garantievoorziening.  Pure Water geeft 2 jaar fabrieksgarantie op al deze systemen.  Deze vervalt bij installatiefouten door het zelf installeren of verplaatsen van het systeem.  De kosten voor dit onderhoud zijn op te vragen bij Pure Water.  

    Scheepvaart

    In grote lijnen komt de garantie voor de scheepvaart neer op het volgende: Pure Water Shipping geeft 2 jaar volledige fabrieksgarantie op alle geleverde systemen en onderdelen. Dit betekent dat binnen dit tijdspad alle kapotte onderdelen (of wanneer van toepassing, het hele systeem) kosteloos vervangen worden tegen alleen de kosten voor reistijd, kilometers en arbeidsloon, mits de schade niet is veroorzaakt door verkeerd of onoordeelkundig gebruik. Na deze tijd geeft Pure Water Shipping onderhoudsgarantie op alle gebruiksonderdelen van alle systemen, behalve tapkranen, mits er jaarlijks onderhoud wordt uitgevoerd en bij normaal gebruik van de systemen.  Onderhoudsgarantie betekent dat de slijtage onderdelen vervangen zullen worden tegen een gereduceerd tarief en met betaling van reistijd, kilometers en arbeidsloon.

    Het uitgangspunt hierbij is altijd, dat er hoe dan ook een oplossing komt die voor beide partijen acceptabel en werkzaam is. 

    Het maken van een afspraak 

    De installatiedatum van uw systeem is het uitgangspunt voor het plannen van het onderhoud. Rond de twaalfde maand na de installatiedatum of de vorige servicedatum, nemen de medewerkers van Pure Water contact met u op voor het maken van een afspraak voor een onderhoudsbeurt #.  Wij beginnen met plannen ongeveer twee weken van tevoren. In tijdsblokken van ongeveer 2 a 3 uur zult u, na uw akkoord, ingepland worden in een route ##. 

    Als een afspraak onverhoopt toch niet kan doorgaan zullen wij u opnieuw inplannen en benaderen voor een volgende route bij u in de buurt (voor het maken van de afspraak in het daaropvolgende jaar valt u terug in de planning van de oorspronkelijke maand).  Uiteraard kunnen er altijd op het laatste moment persoonlijke calamiteiten zijn, zodat u toch nog af moet bellen. Dit is niet prettig, maar daar zullen wij altijd begrip voor hebben. 

    Voorrijkosten wanneer?

    Waar wij echter geen begrip meer voor hebben, is het niet afbellen en er gewoon niet zijn, zodat de buitendienstmedewerker voor niets voor de deur staat. In dit geval zijn wij  genoodzaakt om de voorrijkosten á € 70,- in rekening te brengen.  Wij doen dit niet voor ons plezier, maar ervaren steeds vaker dat sommige klanten de gewoonte hebben om hun afspraken niet na te komen, wat kostenverhogend werkt en ten koste gaat van de planning voor andere klanten. 

    #  Bent u in 12 maanden niet gebeld, neem dan contact op met Pure Water voor afstemming. ##  Uiteraard proberen wij hierin zoveel mogelijk rekening te houden met uw situatie en wensen, maar dit is door diverse oorzaken niet altijd mogelijk. Wij zullen altijd overleg plegen met u, maar wij vragen hiervoor wel om uw begrip.

    Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Tilburg.

  • Stichting Vaarwens


    Er zijn helaas mensen die ziek worden en niet lang meer te leven hebben. Om die reden is Pure Water met Pure Water Shipping een relatie aangegaan met Stichting Vaarwens. “Wij willen een bijdrage leveren voor mensen die terminaal ziek zijn door ze toch nog een dag te laten meevaren. Die stichting heeft al honderden mensen een prachtige dag bezorgd, wij willen laten zien dat we dichtbij ze staan. Daarom willen we bij elke nieuwe opdracht vanuit Pure Water Shipping een bedrag overmaken naar deze stichting. De drinkwatervoorziening aan boord heeft te maken met het welzijn van mensen. En ons contact met klanten en leveranciers gaat verder dan zakelijk, het is intermenselijk, dat menen we vanuit heel ons hart.”

    Stichting Vaarwens is afhankelijk van sponsoring en donaties, kijk voor meer informatie over dit mooie werk op hun website www.stichtingvaarwens.nl.